سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

مدیرعامل فارابی؛

مستندنگاری به تصویر کشیدن واقعیت‌های جامعه است

سیدمهدی جوادی در پنجمین روز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»

سینماپرس: سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: جشنواره سینماحقیقت می‌تواند اطلسی از وضعیت موجود باشد که بر مبنای آن، فاصله‌ بین واقعیت، حقیقت و مسیری که باید طی کنیم تا به پیشرفت و توسعه کشور برسیم، نمایان شود.

به گزارش سینماپرس، «سیدمهدی جوادی» ضمن حضور در پردیس سینمایی چارسو و بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در صحبت‌هایی گفت: یعنی نوعی نمایان کردن مختصات وضعیت موجود و فاصله آنچه که هستیم با آنچه که باید باشیم.

او با بیان اینکه «این فاصله در واقع همان فاصله واقعیت تا حقیقت است» ادامه داد: جشنواره سینماحقیقت، جشنواره‌ای است که عنوان و محتوای آن خیلی با هم می‌خواند. در واقع اگر به این رویداد اهمیت به‌سزایی داده شود و با نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور به خوبی ارتباط برقرار شود، می‌تواند آنچه را که واقعیت موجود جامعه ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی -حتی بعضا برش‌هایی از تاریخ کشور و تاریخ جهان- است، به تصویر بکشد.

این مدیر سینمایی در ادامه بیان کرد: این جشنواره می‌تواند اطلسی باشد از وضعیت موجود که بر مبنای آن، فاصله‌ بین واقعیت، حقیقت و مسیری که باید طی کنیم تا به پیشرفت و توسعه کشور برسیم، نمایان شود.

جوادی در ادامه گفت: فکر می‌کنم باید اهمیت جشنواره سینماحقیقت به خوبی درک شود و باتوجه به کارکرد این جشنواره برای کشور و زیست‌بوم ملی کشور، به آن بهای خوبی داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.